fredag 7. april 2017

Når livet blir helt annerledes

Kjære alle dere som har lest bloggen min. 

Dere som kjenner meg, vet at jeg er en åpen og ærlig person.
Jeg har alltid vært det. Og fortsatte også med det, da jeg ble syk for 4 år siden.
Jeg har vært åpen om både sykdom og om hvordan jeg har det.
Jeg har tatt dere med i prosessen hele veien, og oppdatert dere,
når noe nytt har skjedd her på bloggen min.
Det har vært 4 år preget med mye sykdom.
Jeg måtte legge ned butikken, og jeg har vært mye hos leger og spesialister.
Jeg har fått en helt annerledes hverdag. et helt annerledes liv.
Jeg velger forsatt å være åpen og ærlig.
Og de som spør meg, får et ærlig svar, om hvordan jeg har det.

Når jeg også har valgt å skrive om helsa mi her på bloggen,
føler jeg for å oppdatere dere også her. Det blir mitt siste innlegg om helsa mi.
Siden sist har jeg vært innlagt på Betanien Hospital.
Og dessverre har jeg fått diagnosen Fibromyalgi - Kronisk muskelsmerte syndrom.
Jeg fikk diagnosen av en spesialist i Porsgrunn i høst. Og fikk den nå også på Betanien.
Så da er det ingen tvil.

Dette er en tøff sykdom, som jeg ikke vil bli frisk av, som jeg må lære meg å leve med.
Den gir meg daglige smerter og også en hel del andre plager.
Ikke bare gjør den at jeg verker i kroppen og har mye vondt i muskler og ledd.
Den gir meg hodepine, fordøyelses problemer og irritabel tykktarm.
Jeg blir enda dårligere ved stress. Den gjør meg veldig trøtt, og utmattet.
Den gir meg søvnproblemer, den gjør meg glemsom, og gir meg konsentrasjonsvansker.
Jeg er veldig mye kvalm og uvel, og mange ting blir vanskelige, når jeg har alle disse plagene.

Jeg prøver så godt jeg kan og komme gjennom dagene.
Noen dager er bedre enn andre, heldigvis.
Og det er godt at det er vår, og snart sommer.
Da føles livet lettere, alt blir litt enklere.
Vi har allerede hatt noen veldig varme gode dager, og vi har startet grill sessongen.
Jeg har sittet ute med strikketøy og kommet godt på vei med Skappelgenseren.
Snart er det påske, og kyllinger, egg og kaniner er pynet med her hjemme.
Jeg skal hjelpe påskeharen og fylle påskeegg, og så skal jeg gjøre det beste ut av både
påsken, og tida fremover.

Klemmer fra Anne-Marit






3 kommentarer:

  1. Linn Rausandhaug7. april 2017 kl. 15:01

    Trist å høre at du er syk og har så mange plager, Anne Marit. Ønsker deg god bedring! God klem fra meg

    SvarSlett
  2. Kjedelig å høre at du har blitt så syk Anne Marit, håper på det beste får de i tiden fremover og håper på det beste. Og go bedring.

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.