onsdag 15. mars 2017

Nå ser det lysere ut

Mars er her.
Dagene er lengre og lysere.
Jeg kan legge vinteren bak meg.

Det drypper fra taket, fuglene synger
og sola varmer når den er fremme.

Jeg kan dessverre ikke ut å gå turer i finværet.
Jeg har et stressbrudd i foten, som må gro.
Og jeg har fått beskjed fra legen om at foten må
holdes mest mulig i ro, til ut i april.
Jeg sliter mye med hesa mi, og det siste halve året
har vært tøft. Til uka legges jeg inn på Betanien sykehus.

Jeg prøver alt jeg kan å holde humøret oppe.
At det er lyst om morgenen, og til kl. 18. om kvelden,
det gir meg mer energi.
I dag kjente jeg at det luktet vår ute.
Jeg kan godt huske det første vårtegnet,
når jeg var lita jente.
Når vi kunne ta ut syklene igjen. Da var det vår!!!
Det var en helt spesiell følelse, en frihetsfølelse.
Og vårlukta jeg kjenner nå, 
er den samme, som den gang.

En annen ting jeg forbinder med våren, er russen.
Når det kjøres med russebiler på veien, 
og det dunker i bassen.
Når du møter på russ på butikken, 
med en hale av små barn etter seg,
som ønsker seg et russekort. Ja da er det vår!

Og tenk i år, har vi vår egen russ i huset!!!!
Det er jo helt vilt!!!!!

Om ikke lenge så dukker snart de første vårblomstene opp,
i grøftekanten. Når jeg kan plukke inn de aller første 
blåveisene, da er virkelig våren her!!!!

Noe som også frister nå om dagen, 
er å finne fram lette småsko, 
og det frister med nye klær i lyse, deilige farger.

Jeg har begynt å strikke. 
Skappelgenser er jeg igang med.
I en fin mellomblå farge.
Alle sier at strikking, er bra for meg, ren terapi.
Håper de har rett........
Det er gøy iallefall. 
Og snart kan jeg sitte ute med strikketøyet mitt,
i vårsola! 

Vårlig klem fra Anne-Marit






1 kommentar:

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.