tirsdag 6. desember 2016

Luke 6. Julemarkeder og julegater

I fjord fikk jeg virkelig øynene opp, 
for de koselige julemarkedene
før jul.



Og i år har jeg fått med meg enda fler.
Jeg var på julegateåpning i 
idylliske Kragerø, 
samme dag som det var julemarked
 i bakgården der.




Jeg har vært på julemarked i Langesund, 
og det fineste etter min smak var det koselige 
julemarkedet i Brekkeparken,
I de vakre omgivelsene, med et par minus grader,
 masse folk, pinnebrød stekt på bålet, 
brendte mandeler, glasserte epler og gløgg 
kosa jeg meg med da.


Det blir alltid en del handel.
Det som alltid blir med hjem,
 er hjemmeatrikka sokker.
Det har jeg kjøpt flere par av,
 på flere av markedene.
Spiselige godsaker blir med hjem, 
hjemmelaga nisser, 
gamle saker og mye mer. 

Jeg har også vært i Risør i år.
Der det var blitt jul i den hvite by!!!


Utrolig koselig julegater der, 
butikkvinduer, 
butikker, ansatte
og deilig lunsj på bakeri.

Det ble både Greengate
 og Maileg varer 
med hjem derfra!!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.