onsdag 14. desember 2016

Luke 14. Juleboka vår

Slekt følger slekters gang....
De beste minnene

Jeg har en julebok, illustrert av Mona Lærum.
Jeg solgte den i butikken da jeg hadde
Butikk Lafayette på Brotorvet.



Søstra mi har den, og mamma hadde den også.
Det er en veldig fin bok.
Der jeg skriver inn det meste fra årets jul.
Jeg startet da Stian og jeg flyttet
sammen på Feset i 1996.
Den kommer til å vare til 2020.



Det starter med en kalender for hele desember.
Der skriver jeg hva vi gjør dag for dag.
Det neste er hvem vi feiret jul sammen med.
Hva årets julemiddag bestod av, 
hvem vi var sammen med.
Været i julehelgen, og hva som gledet mest.
Så er det oversikt over årets julegaver,
og julekort.


Julens selskapeligheter, julebilder,
 og hilsner.
Julens beste oppskrifter og
huskeliste til neste jul.
 
Det siste er minner jeg ønsker,
 å ta vare på fra året som gikk.
Og det er så koselig å se tilbake på alt,
 det fine vi har gjort.
Her skriver jeg ned hvor vi har vært på ferie,
 og hva som har skjedd av stort og smått.


Og som i alles liv, 
skjer det både fine og hyggelige ting,
og ikke fult så hyggelige ting, 
gjennom et helt år. 
Det er veldig fint og settte seg ned,
 med dette i romjulen.
Og å ta seg tid til å lese litt tilbake,
 på alle de andre årene.
Har du ikke julebok. 
Så kan du lage deg en.
Begynn i år. Det blir et kjært og fint minne,
 for både deg, og de som kommer etter deg.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.