søndag 11. desember 2016

Luke 11. Julegaveinnpakking

Pakke pakke pakke pakke.....

Jeg har pakket inn maaaange tusen
 julegaver i midt liv, som butikk eier av 
gavebutikk i mange år.
Når det pakkes inn for kunder, 
må det gå litt unna,
samtidig som en eske kanskje savnes....
Da kan jo formen
på pakken bli litt så som så. 


I år har jeg tid til å pakke inn,
 litt finere julegaver.
Og det jeg synes er veldig koselig,
 er å pynte gavene,
med å henge på et lite hjerte f. eks.
og en liten grønn kvist.
Det skal jo ikke så mye til,
 for å gjøre gaven litt ekstra fin.
Jeg tror at gavepapir og utseende på gaven, 
betyr mer når vi blir eldre. 
Barn bryr seg lite om det.
 Da er det innholdet som er viktigst.


I Danmark er de utrolig flinke på innpakning.
Min svoger og svigerinne bodde der i 5 år.
Og de flotte innpakede gavene jeg fikk til jul fra de, 
var alltid utolig fine!!

Jeg lager til og fra lapper selv. 
Det synes jeg er koselig å sitte og lage. 
Jeg bruker papp, og stempel, klistrer og limer.
Til uka skal jeg ha en julegavebytur igjen.
Da skal jeg kjøpe julegaver til alle 
tante/ onkel barna våre. 5 er det tilsammen.


Og når det er gjort,
 er alle julegavene for i år kjøpt inn.
Og da er det den koselige jobben,
 med innpakning som står igjen.
Da skal jeg kose meg, med julemusikk, 
tente lys og kakao.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.