onsdag 31. august 2016

Snart høst

Hei på dere!!

I dag er det den siste dagen i august.
Sensommer går over til høst.
September er jo den første høstmåneden.


Jeg er klar for det!
 Krype under teppe,  inne i sofaen, tenne masse lys.


Se på tv igjen,
 ja, for nå er nemlig
tv høsten igang igjen!!! 
Og jeg er veldig glad i å se på tv.
Da kobler jeg helt ut!
Og nå er det noe spennende
 hver kveld!!


I tillegg ser jeg på net tv!!
Har blitt helt hekta på net serien 
"Younger"



Nå skal jeg også begynne på en ny bok.
Jeg har lest mange i sommer,
og gleder meg til å fortsette,
på de som ligger å venter...


Vi håper å få noen helger på hytta vår.
Det er høytid for garasjesalg, markeder, 
Broklandsheiadagene og Dyrskuen!


Og er jeg heldig,
 så vil leddgikts medisinene
jeg nå har tatt i bruk, 
gi meg mindre vondt i kroppen.

Og i slutten av september, 
skal jeg til spesialisten med hælene mine
igjen også. De er ikke gode, 
og gjør at jeg forsatt ikke klarer ut å gå turer.
Og både stå og gå lenge om gangen.
Så det taes mange sitte pauser
om dagen. Alt tar mye lengre tid,
og i tillegg har jeg veldig vondt.


Men jeg synes jeg gjør det beste,
 ut av dagene mine.
Nå er det 1 1/2 uke siden vi la ned butikken.
Vi har hatt vareopptelling, og det ryddes, 
og lokalet tømmes. Stian har en stor jobb, 
med alt som skal demonteres, og ut av lokalet.
 Så helt ferdige med butikken er vi jo ikke.


På lørdag kosa jeg meg,
 både på garasjesalg,
 på Snipetorp marked,
og i Brekkeparken. 

( Den fine gamle emalje kanna,
fant jeg på Dyrskuen i fjor.

I år skal det jaktes på en rød!!)

Jeg var så heldig
 og finne mange gamle fine skatter.
På Snipetorp bor Ingunn,
som jeg har vært så heldig

 og bli kjent med. 


Av henne kjøpte jeg en gammel lykt.
Tenk 10,- kr. 
Var alt hun ville ha for den.
Og den passer perfekt på
det landlige kjøkkenet vårt,
som går i blått og hvitt.


Noen nydelige flasker
 ble også med hjem
til 5, kr. stk. !!!!
De har blitt lysestaker
 her hjemme hos oss.


På garasjesalget hos Helga,
fant jeg en gammel fin emaljeboks.
Og en fin porselens skuffe.
Den kan jo både brukes i melposen,
men også som pynt.


En gammel emalje sil fant jeg også
på Snipetorp markedet.
Det er gøy og gjøre god handel,
og at ting kan brukes i generasjoner!!!


Til helgen drar jeg
 på Broklandsheia.
på ny skattejakt!!! 

( De fine gryteklutene,
og kluten har jeg vært så heldig og få i gave)

Dere lurer nok på
 om det ikke er rimelig fullt
her hjemme hos oss,
med både nye og gamle skatter.
Og det er det jo.
Men det er sånn jeg liker det.
Og finner jeg ikke en plass her inne,
har vi jo en utestue også.....



(Nydelig gammel porselens krukke,
med skriften kanel, var jeg så heldig 
og finne i en brukt butikk i Kragerø i sommer)

Sant skal sies, 
det begynner å bli fullt der også......
Men da sier jeg som en kunde
 sa til meg i butikken,
jeg får bare kjøpe en ny hylle da!!!!!!


Varme klemmer til alle
 fra Anne-Marit


1 kommentar:

  1. Så mange fine bilder du deler vennen ��håper ny medisin vil hjelpe deg. Ønsker deg en strålende høst med mange gleder. Varm klem fra Bergliot.

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.