mandag 11. juli 2016

Vil du oppdateres?

Hei alle dere som leser bloggen min.
Dere som kjenner meg privat, som butikkdame eller
bare gjennom bloggen,

vet jo at jeg sliter med leddgikt, diagnosen fikk jeg for 2-3 år siden.
Jeg har fått cellegift som medisin, og hadde god virking av den.
Men veldig mange bivirkninger....
Jeg gikk så over til behandling med kortisonsprøyter.
i tillegg har jeg slite med vonde føtter i lang tid.
Begge neglene på stortærne har jeg operert bort flere ganger.
I fjor sommer satt jeg med foten høyt,
og det gjorde jeg sommeren før det også...



Så har jeg fått nye plager, og etter flere legebesøk,
en røntgenundersøkelse, og så en time hos spesialist med

ultralyd og kortisonsprøyer, sitter jeg nå her forsatt med beina høyt..... 

Etter 1 uke hjemme, med føttene høyt og forsatt veldig vondt.
Fikk jeg meg en liten luftetur til legen i dag.
Fikk beskjed om å ikke belaste føttene.
og å bruke krykker når jeg må forflytte meg.

I tillegg kunne legen fortelle meg at hælspore i den ene hælen,
og en godartet svulst i den andre, som det viser seg at jeg har. 
Nei, det hadde legen ikke vært borti før....
Det er vist veldig sjeldent sa spesialisten også.

Jeg krysser alt jeg har for at kortisonsprøytene
jeg fikk i begge hælene på tirsdag, vil gi god virkning etterhvert. Legen tror det vill ta tid å komme seg på beina igjen. 




Så sånn ligger det altså ann.....
Jeg tar en dag av gangen, jeg trøster meg med at det er fremgang fra og bli båret på ryggen til toalettet, Ikke klare å komme opp på soverommet, til å nå bruke krykker. Jeg trøster meg med at jeg nå har kommet meg litt ut av sofaen, fordi jeg kan klare å komme meg ut i utestua. Jeg leser bøker og magasiner,
og har hatt koselig besøk. Jeg har en flink, snill og tolmodig mann, og flinke, snille, store barn. 

Jeg har mange venner og en fin familie som gjerne hjelper til.
Og i butikken har jeg to jenter som gjør så godt de kan.

Forstsatt god sommer til dere alle.
Håper sola skinner på dere der dere er!!!!

Klemmer fra Anne-Marit




4 kommentarer:

  1. I want one of these where can I buy it. I have this problem and all the socks here are wrong. Janice

    SvarSlett
  2. Klemmer tilbake fra meg på Herum, Anne-Marit, pluss mange gode ønsker om bedring av helsa og god sommer! Unni-Lisbeth

    SvarSlett
  3. Kjære deg ... Tenker masse på deg ❤️
    Alle gode ønsker om at helsa må bli bedre ...
    og at sommeren må bringe deg sol og glede midt oppi alt dette andre .
    Du er fantastisk !!!!
    God sommerklem fra Anne

    SvarSlett
  4. Alle gode god bedringønsker herfra, vet litt om hva du snakker om, har selv en søster med store leddgiktplager mm, hun hadde ikke klart seg uten en snill og god mann! Ønsker deg alt godt!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.