torsdag 19. mai 2016

Ferskvare


Hei på dere!
Ja, så har denne dama noe på hjertet igjen!
Mai dagene går fort, og det er mye som skjer hver dag!
Utenfor døra synes jeg det skjer 
endringer nesten hver eneste dag!


Hver dag er ferskvare nå i mai synes jeg.
 Blomstene som dukker opp nå, 
varer bare en kort stund, 
og det er så viktig og titte litt ekstra på de!
Snuse inn den gode duften, plukke inn buketter. 
Dette har vi ventet på hele vinteren!!! 



Marie jenta vår har blitt 18 år.
Og feiret med et stort familieselskap,
og en stor vennefest.
Nå venter oppkjøring, 
og lappen rundt neste sving!



( Bilde tatt i fjor, nå har hun alle søljene, 
og ser 1 år eldre ut! )

Vi har mange merkedager i mai, 
og dagen etter Marie ble født, 
er mamma sin bursdag.
Hun ville blitt 72 år i år,
 men for å gi henne blomster på dagen,
 må vi ta veien til kirkegården.
I august er det allerede 7 år siden hun døde.


Vi hadde en kjempefin 17. mai feiring.
Veldig rart at dette var det siste året
 vi har unger som gikk i toget fra skolen.
Neste år går Andreas på Vgs. og Marie er russ!!!

Vi startet dagen med fint vær, 
tog, taler og sang.
Så var det koldtbord til lunsj, og kakebufe`
 hos bestemor til Stian,
som er fast tradisjon.
Der er vi en kjempestor gjeng,
 og har det veldig koselig!
Om ettermiddagen, forsvant sola.
Vi fikk besøk og
vi grilla ute og spiste inne.
Til dessert serverte jeg Pavlova. 
Jeg hadde ikke bunaden min på i år.
For jeg må gå med spesialsko, 
nå om dagen. Det er ikke pent til bunad!!!





Ute i de nye blomsterbedene Stian har laget,
 gror og blomstrer det.
Veldig spennende å følge med,
 og se om vi får det til!





Jeg leser forsatt mye, og bunken med bøker minker. 
Nå leser jeg "De ferierende".
Selv har vi ikke de store sommerferie planene i år. 
Ungdommene skal jobbe på bensinstasjonen,
 vegg i vegg med butikkene våre.
Vi kjøpte ny båt i fjor,
 og håper på en fin norsk sommer!




Jeg er igang med å strikke lappeteppe også nå! 
Synes det er gøy å koble av med litt strikking!
Jeg er nybegynner, og har nå strikket
 to koppe underlag til tekoppen min.
Og er nå igang med lapper til lappeteppe!
Jeg kan jo ikke starte på en genser riktig enda,
 men sokker er en ting jeg skal lære meg å strikke.
For det er jeg storforbruker av!!!



Dere som har fulgt meg en stund, 
lurer kanskje på hvordan formen er.
Jeg får nå kortison sprøyter for leddgikten.
 Og jeg er litt bedre i kroppen.
Den fungerer best når jeg tar det helt med ro,
 og ikke er i butikken.
Mai har jo noen ekstra røde dager,
 og de har vært gode.

Jeg sliter med en veldig vond hæl i tillegg.
 Og jeg har nå vært på røntgen, 
og fått vite at jeg har hælspore. 
Det er ikke godt, og igjen så er smertene litt mindre,
 når foten holdes i ro.
Det er jo ikke så lett, 
når jeg er butikkdame og har egen butikk......
I tillegg savner jeg enormt mye å ta på joggesko,
 og ut å gå. Det er mange mnd. siden sist 
jeg kunne ut å gå tur,
 og det blir nok mange mnd. til jeg kan det igjen.....


( Bilde fra en sommer da jeg både hadde fine negler,
 og ikke vondt i kropp og hæl)


Så jeg tar en dag av gangen, spiser smertestillende,
 og gleder meg til sommerturistene stikker innom i butikken,
 på vei til hyttene sine, og ferier i sommer!!!

Klem fra Anne-Marit


1 kommentar:

  1. Nydelige mai bilder du viser.
    Så kjekt med et innlegg fra deg igjen .
    Tenker jo masse på deg vet du .
    Kjørte forbi butikken en sen søndagskveld og måtte bare stoppe for å ta en titt inn gjennom vinduet !
    Du har det så koselig ...en virkelig innbydende og så innholdsrik og fin butikk .
    Håper å snart stikke innom i åpningstiden igjen ..altfor lenge siden .
    Så leit når formen ikke er på topp ...men jeh beundrer deg virkelig for den positive og flotte personen du er .
    Du vet å sette pris på de små og hverdagslige ting , og det er viktig !
    Ønsker deg fine og gode dager !
    Det gjelder virkelig å nyte alt det fine rundt oss og sette pris på hva vi har .
    I dag regner det virkelig her ... men både blomster og hagen ellers trengte det .
    Så da venter vi bare på sola igjen og at varmen kommer tilbake .
    Ha det godt !
    God klem fra Anne

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.