torsdag 11. februar 2016

Vår i luften og alle superhelter der ute!


Hei på dere!!!
Vi er kommet godt ut i februar.
Og her har snøen blåst og regnet bort.
Det er blitt mildere, det minner litt om våren ute nå!
Og det blir lysere og lysere for hver dag.
Jeg vet godt at det kan komme mye snø,
og at det ofte skjer i mars.
Men nå fryder jeg meg over lettere jakke
og lettere sko!



Jeg jobber mye for tiden,
 og når jeg har fri koser jeg meg og leser, 
og rydder.
Ja, for når dagene blir lysere,
 kommer lysten til å rydde både i og oppå skap!
(Jeg var fornuftig før jul, og sa til meg selv,
at dette kunne jeg gjøre i vinter.) 

Klesskapet har jeg også ryddet. 
Og nå som vi har fått SÅ MYE lekkert 
vår tøy i butikken,
 fylles det opp med mye nytt hjemme også.
 Og da må det som ikke brukes, gis bort.
Noe er bare brukt 1 gang, noen veldig få.
Og det er jo fordi jeg selger klær,
i egen butikk!



Jeg kjenner jeg gleder meg til forsommeren,
 til jeg kan ordne til i utestua igjen,
til jeg kan sette meg ut og lese bøker, 
og kjenne sola varme til langt ut på kvelden.
Jeg er god på nyttårsforsettet om å lese bøker.
I februar har jeg allerede lest to bøker. 
" Når superhelter dør" 


og " Kampen for livet"
Jeg er veldig glad i de ekte historiene.
Det har nok noe med hva jeg selv har opplevd.
 Det er mange som har kjempet og kjemper
 en tøff kamp der ute.
 Og jeg synes jeg lærer masse om 
hvordan de takler livet sitt.



Jeg synes nesten jeg kjenner Anniken og Erlend litt, 
da jeg både har fulgt de i en program serie på tv, 
 lest bloggen og fulgt de på fb. 
De er to fantastiske unge herlige mennesker,
 med så mye humor og livsgleder og håp!
 Det er så godt at Anniken ble frisk. 
Og jeg har heiet hele veien!!!
Nå skal jeg begynne på en ny bok.
Jeg har gledet meg til å lese mer, i flere år.
Alt til sin tid, og nå er den tiden her!

Håper alle har det fint.

Klem fra Anne-Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.