mandag 23. november 2015

En helg i førjulens tegn!!!!

For en fantastisk helg dette har vært!!!!!
På fredag spiste vi taco og vi så på 
Norske talenter og Senkveld.
En vanlig og deilig fredagskveld i heimen hos oss.



På lørdag etter mange timer søvn, 
og en frokost sammen med Helene Bøksle i KK,
fylte jeg skurebøtta med grønnsåpevann, 
og vaket både takene på kjøkkenet og i gangen.
Badet nede fikk også en skikkelig vask.



Til lunsj spiste vi nissegrøt, 
som vi kaller det hos oss.
Ungdommene spurte etter mandel, 
men den synes jeg vi må vente med til 
kalenderen viser desember.



Om kvelden hadde 15 åringen,
 noen kompiser på besøk.
Og jeg og min kjære så julefilm,
 og kosa oss med snop!!!
Det er topp julestemning for meg.
Det blir flere julefilmkvelder fremover 
i pysjamas, ullsokker og med kakao!!!
Gleder meg allerede!!!



Søndag våknet jeg uthvilt til SOL.
 Jeg spiste en rask frokost,
 og tok på meg turskoa, 
og gikk meg en deilig tur i nysnøen. 
Det føltes bare helt fantastisk!!!!
Jeg har ikke hatt på meg tursko siden i april.
 Da jeg har slitt med vonde tær. 
Jeg mangler fortsatt negler på stortærne mine, 
men nå er de mer herdet. 
Jeg brukte alle sansene mine, 
der jeg gikk på tur i nærområdet vårt.



Det er så mange fine gamle hus her. 
Og jeg kunne absolutt tenkt meg å pusset opp,  
det gamle gårdshuset og flyttet inn der.
 Jeg tittet inn i vinduene der i dag, 
og det står så mange gamle fine møbler der,
 og fargene på veggene er de jeg er så glad i!!! 
Sukk......



Etter turen, pyntet jeg til jul ute på trappa, 
og så satte jeg ribbe i ovnen,
 og la meg i badekaret!!!!
Etter ribbemiddagen, pyntet jeg stua vår til jul.
I stua er det ingen nisser og rødt. 
Her er det pasteller, hvitt og sølv.
Jeg synes det er fint hos andre med rød julestue,
men hos oss blir det bare feil.


Jeg bakte eplekake til kvelds, og vi kosa oss masse.
Til slutt så vi Farmen og Okkupert.
Jeg har rett og slett storkosa meg i helgen,
 med de aller beste jeg vet om!!!!



I dag blir det ribberester til middag.
Og jeg skal igang med å pynte resten av huset.
Det skal pyntes i rødt, grønt og zink!!!

Når det blir ferdig,
 kommer det bilder av det
 ferdigpyntede julehuset vårt 
her på bloggen!

Ønsker dere alle en fin mandags kveld!!

Klem fra Anne-Marit


3 kommentarer:

  1. Så mange flotte hus!!
    Kos deg i førjulstiden, og god tur til helga! :)
    Klem fra Kristine

    SvarSlett
  2. Så mange flotte hus!!
    Kos deg i førjulstiden, og god tur til helga! :)
    Klem fra Kristine

    SvarSlett
  3. Ja, det var en koselig helg! Så bra du er bedre i tær! Nydelig sted du viser, ring eier og spør;) god desember og klem fra meg!

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.