lørdag 5. september 2015

Med foten høyt i mindre størrelse.

Hei alle sammen!
Det blir alt for lang tid mellom blogginleggene mine.
Og det er dumt, for jeg har jo egentlig alltid mye på hjertet.


I dagens innlegg skal jeg fortelle dere noe jeg ikke har delt med dere før.
For 1 år siden, den 5. september. Var jeg på kontroll hos legen.
Jeg er jo så ofte det. pga. av at jeg har leddgikt og går på cellegift.
Det var en vikarlege der denne dagen. Han sjekket min BMI, og mente den var for høy.
Han anbefalte meg å gå ned i vekt.

Noe som kom overraskende på meg. Jeg følte meg ikke stor, men det har nok sneket
seg på noen ekstra kg, de siste årene. Iallefall og kort fortalt, var det bare å brette opp armene.
Bestemmer jeg meg for noe, så blir det ofte sånn. Stad som jeg er!!!
Resultatet i dag er 3 str. mindre i klær. Og mange kg. er borte, og jeg føler meg
jo mye lettere i kroppen.
Jeg har brukt en gammel oppskrift: Spise mindre, bevege seg mer.


 Det siste har ikke vært så lett. Da jeg alltid har vært glad i å ut å gå, er ikke alltid kroppen min like glad i det. Og så ble jeg glad i å løpe, men da sa denne kroppen stopp, det gjorde spesialisten på sykehuset også. Nå har jeg ikke fått gått siden tidlig i mai, altså på 4. mnd.pga. en veldig vondt tå. Men da er det bare å være flink på hva som blir puttet i munnen. Det er forskjell på hverdag og helg og ferie. Det er viktig!
Jeg har altså ikke vært på noe treningsstudio, eller pulver dietter, C9, lavkarbo eller kurs.
Ingen lettvinte løsninger, bare brukt hodet og kroppen!!!!
Mitt budskap er: Hvis du vil, kan du få det til!!!


Nå sitter jeg her med foten høyt. Jeg måtte operere den vonde stortåa mi.
Og var under kniven på tirsdag. Det har vært mye vondere enn jeg trodde,
og langvarig. Jeg trodde jo at jeg kunne på jobb igjen på torsdag!!
Men på mandag håper jeg at jeg kan stå på foten igjen.



Er rett og slett lei av å sitte og ligge nå.
Det blir mye nett tv og lesing. Jeg har utrolig god hjelp i ungdommene våre.
De tar alt husarbeid, lager mat og passer på at kattungene har mat, vann og ren do. 
Min kjære mann er blitt sykepleier og skifter bandasjer!
Jeg gleder meg så til jeg kan få på meg sko igjen!!! Og til jeg kan ut å gå igjen!!!
Håper det blir et strålende vær i høst, så jeg kan nyte høstfarger, og naturen med
joggesko på beina!!!!

Ja, ja. Så ble det et langt og åpnt innlegg i dag.




Nå gleder jeg meg til Skal vi danse i kveld. Til glitter og paljetter og eventyr!!!
Og til lærdags snop i skåla.
De små gleder er det noe som heter!!!!

Jeg ønsker dere alle en fin lørdagskveld og god helg!!!

Stor klem til dere alle fra Anne-Marit 

4 kommentarer:

  1. Å så herlig !!Ikke tåa altså....eller jo det er vel herlig på en måte at operasjonen er gjort selv om det er kjedelig å vente på å bli bra igjen!Men det er jo bare helt fantastisk herlig at du har nått ditt mål og gått ned i vekt!!! Og gamlemåten er nok den lureste har jeg troen på - du beviser at det funker.Ingen mirakelkurer finnes med langvarig resultat,kun endring av livsstil!
    Vær stolt av deg selv flinke du!!!!!
    Håper du er på bena igjen nå da,men ikke for tidlig!Noe med det der vet du!!!
    Har selv merket kiloene snike seg på,rett og slett fordi jeg ikke alltid får bevegd meg slik som før.Mange hindringeri det daglige liv som begrenser hva jeg vil gjøre mot det jeg kan gjøre.Irriterende!!! Men man får være flink der man kan og gjøre det beste ut av det!
    God ny uke og fortsatt god bedring til deg!
    Forresten vet du hva...vi har fått kattunger her også,"egenproduserte" tre små nøster.Noen unger som er i hundre skal jeg love,og jeg må innrømme jeg stadig må titte på dem og klappe litt på dem jeg også...men vet at om noen uker blir det litt av et leven!!jaja,er man med på leken får man tåle steken!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Hei og hå, så flink du har vært! Kan te le meg det var en tøff beskjed å få, men godt du brukte sunn fornuft, smart det. Ellers takk for koselige kommentarer, alltid stas med hilsen fra deg! Nå ligger jeg rett ut med forkjølelse, må kare meg opp til møte ikveld men nå er det latte og norsk ukeblad og blogg:) riktig god bedring og lykke til med stortåa, mvh Marianne:)

    SvarSlett
  3. Heisann:)
    Så utrolig flink du har vært! Ikke alltid kroppen vil det samme som hode, det vet jeg alt om:p
    Med hyppige migreneanfall og prolaps i nakken er det ikke like lett bestandig å få gjenomført di treningsøktene som er planlagt:)
    Så heldig du er som har så god hjelp rundt deg, det er virkelig alfa&omega når ting er som det er:)
    Masse god bedring til deg og tåa:)

    Klem Trude

    SvarSlett
  4. Wow, skal si du er dyktig og ikke minst standhaftig - oser respekt av deg. Vet selv at det ikke alltid er like enkelt å legge om gamle vaner. I fjor la jeg om kostholdet radikalt, og i år har jeg lagt bort sigarettene - måtte det bare vare;)

    Masse lykke til videre:)

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.