søndag 16. august 2015

En sommer er snart over, og mine tanker om høsten

Ja, jeg vet at det bare er august, men når skolen nå begynner igjen i morgen, føler jeg at sommeren er veldig på hell.
Selv om vi fortsatt kan få mange fine sensommerdager, og helger.
Så føler jeg at høsten er veldig nær. 


 I morgen begynner ungdommen her på skolen igjen.
Marie i 2. kl. på VGS. Og Andreas i 10. klasse!
Når skoleferien startet tenkte jeg at de fikk en
 veeeeldig laaaaang ferie.
Men ukene har gått veldig fort, og plutselig er den
 laaaange ferien over.




Vi har jo ikke hatt like fint sommervær i år som i fjor.
Men noen fine sommerdager har det blitt.
Da har vi kost oss på båtturer, 
og hjemme på den nye uteplassen vår.

Vi hadde en  ferieuke i Danmark, og vi har jo nå akkurat kommet  
hjem fra en uke med sol og sommer på Sardinia.



I butikken har det vært bra med kunder i sommer,
og nå planlegges en aktiv høst.
Jeg gleder meg masse til messene om ikke lenge.
Til å bestille inn mye fint i interiør og klær.
Vi planlegger høstens store kundekveld, og jeg trenger flere jenter ute på homeparty. Og før vi vet ordet av det er julevarene på plass,
og det skal åpnes julebutikk!!!!




Formen min har ikke vært på topp i sommer.
Da sommeren startet var denne dama ganske så dårlig.
Men jeg har prøvd så godt jeg kan å ta hensyn.
Den ene tåa mi skal opereres i slutten av august. 
Jeg har leddgikt, og mange bivirkninger av cellegift,
som jeg tar en gang i uka, for leddgikten.



Nå kjenner jeg at jeg er veldig klar for høsten.
Krype inn igjen, tilbake til hverdagen. Til vanlig husmannskost 
til middag, kunne ønske jeg kunne si, ut å gå. Men jeg får ikke på meg sko.
Jeg gleder meg til alle tv programmene, -
Skal vi danse, Farmen, Stjernekamp,Norske talenter,
Jakten på kjærligheten og masse mer!!
Jeg gleder meg til Dyrskuen, til hytteturer på hytta vår, 
Jeg gleder meg til å lese flere bøker, 
til å være sammen med gode venner,
og jeg gleder meg til JUL!!!



Forventninger er halve gleden for meg.
Gleden ved å se frem til noe, må holdes om, tas vare på,
da føler jeg at de gode opplevelsene forlenges!

I høst skal jeg prøve å ikke fokusere så mye på hva jeg må rekke. 
Jeg skal helle fokusere på hva jeg faktisk rakk!!!
Jeg skal tenke over hva jeg faktisk fikk gjort, istedet for å irritere 
meg over det jeg ikke fikk gjort!! 

Jeg må akseptere at jeg er sånn jeg er, 
At jeg ikke trenger å være perfekt, 
verken i egne eller andres øyne.

Jeg er på et godt sted i livet, 
men har erfart at det alltid vil komme 
overraskelser og utfordringer på min vei.

God søndagskveld til dere alle sammen!

Klemmer fra Anne-Marit



3 kommentarer:

  1. Kristin Midtgård16. august 2015 kl. 10:36

    Du skriver nydelig, Anne-Marit! Du skriver om hva som egentlig er de viktige tingene i livet, de mange små ting... og det gjør du på en flott måte. Jeg har i alle fall hatt stor glede, og nytte av å lese dette. Kloke ord som varmer. Ønsker deg en strålende høst, og fortsett med skrivingen. God klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Det var mange fine og reflekterte tanker om tiden som har vært og tiden som kommer :) Jeg er helt enig med deg - jeg også gleder meg til høstens mange gleder! Vi får jo et nytt familiemedlem om ikke så lenge, og dagene kommer nok til å fylles med ganske mye nytt, men høsten for meg er uansett innetid med fyr i peisen og tente stearinlys. Det håper jeg også jeg får nyte denne høsten ;)

    Synd at det er så mange bivirkninger av medisinen du tar, jeg håper formen kommer seg ganske snart! Jeg vet alt om hvordan det er å leve med kronisk sykdom, og desto viktigere er det da å fokusere på de små gledene og det man faktisk rekker/får til :D

    Ha en god ukestart!

    Klem

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.