fredag 22. mai 2015

Mine egne tanker...

I livet er ingen dager like.
Alle har vi opp og nedturer.
Jeg er en åpen og ærlig person, 
og deler de fleste tanker
med familie, gode venner, 
og en del deles her på bloggen også.
Men noen tanker og følelser holdes for meg selv.


Når hodet fylles med veldig mange av dem,
 ja, det gjelder både de positive og negative.
Så er det godt å ta en stund for seg selv.




Jeg har en plass jeg gjerne drar til. 
Det er ikke langt unna der jeg bor.
Det er en strand med nydelige svaberg
 og fantastisk utsikt.



Her får jeg ro i kropp og sinn.
 Her kan jeg tenke mine tanker.
Her kan jeg ta med lunsj, 
og kjenne sola varme, 
kjenne den deilige sjølukta.
La tankene fly....
Her det det herlig måkeskrik,
 og lyden av bølger som slår mot land.


Og på nydelige soldager,
 blinker det i diamanter i sjøen.
Sånn som i går,
når jeg tok turen hit.




Om ikke mange ukene, 
fylles plassen av masse turister,
 og camping gjester.
Da instalerer jeg meg på fast plass, 
og nyter noen feriedager her.
Da yrer det av små og store,
 det lykter sommer av solkrem og skoleboller
og engangsgrill.


Det er barnelatter og skravling.
 Og jeg som nå har fått så store unger,
kan nyte et magasin eller en bok,
 og bare slappe av, og se på folkelivet!!!
Reflektere over livet mitt.
Mimre tilbake til da vi var her,
og ungene var små. 
Til den gangen mamma var med oss her,
og badet og koste seg med oss.


Kanskje du også har en sånn plass, og dra til. 
 I en travel hverdag er det viktig å ta noen pauser.
Ta seg tid til å kjenne på hvordan livet er! 
Jeg er så heldig, og takknemlig for hvordan jeg har det,
men jeg har også som alle andre,
 utfordringer og nedturer i mitt liv.




Nå står pinsen for tur. 
Og noen deilige fridager!
Jeg hadde en liten operasjon i hodet i går,
 og sydde 4 sting. 
Mine aller første sting.... ( I en alder av over 40!)
Jeg gruet meg, men det gikk fint, 
men det var veldig vondt etterpå. 
Og det er det fortsatt....
Så formen er ikke helt på topp i dag. 
Men nå får jeg noen dager å komme meg på. 
For flere fridager venter!

Det skal heies på deltagere på The Voice i kveld.
 Og i morgen heier jeg videre på Norge i Grand prix.
Jeg skal slappe av, og gjøre det hyggelig i hagestua. 
Det gleder jeg meg til!

God helg til deg!

Klem fra Anne-Marit


3 kommentarer:

  1. Tårer i øyekroken jeg nå!!
    Kjenner meg så igjen, det er så deilig å gå turer og bare lufte alle tanker, positive som negative.
    Du er et flott menneske, jeg unner deg alt godt!
    Nydelige bilder, forresten.. skikkelig stemning og lengsel etter sommer'n <3

    Ønsker deg en fin helg og god pinse Anne Marit.
    Stor god klem til deg fra meg

    SvarSlett
  2. Åja, det er så viktig med slike steder man kan gå og la tankene fly. Kjenne at underskudd fylles opp og gir litt ekstra energi for de utfordringer som man vet ligger der framme. Jeg elsker å gå tur i naturen, langt unna biler og folkemasser, kjenne regnet mot ansiktet eller sola som varmer. Høre fuglene kvitre og kjenne at tross alle motbakker er det deilig å leve :) God klem til deg fra meg! Håper du får en flott pinse :)

    SvarSlett
  3. Ja, det er godt å ha et slikt sted å gå til når man føler at livet både smiler og butter litt. Lyden av hav som slår mot land og måkeskrik er jo også selve "oppskriften" på ro i sjela :) Jeg har ikke det i nærheten av meg her jeg bor, men elvebrus fungerer godt det også ;)

    Stemningsfulle bilder :)

    Nyt resten av pinsehelgen! Håper hodesmertene gir seg fort :)

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.