mandag 16. juni 2014

M for....

Markjordbær - Mamma - Mandager og Masse sol!!!!

Så var det mandag igjen, kur i kveld igjen,
og legebesøk i morgen!!! Ukene flyr, og jeg
håper snart at jeg vil merke bedring!!!

Nå er det masse markjordbær, rundt her vi bord.
Det er virkelig smaken av sommer!!!
Når jeg var lita, samlet mamma mange 
markjordbær planter,
Og laget et eget markjordbær sted.
Der hun passet på plantene,
og plukket inn bærene hver kveld.
Hun laget markjordbærsyltetøy, på små
glass, frøs de ned, og tok de opp til jul!!!










Når vi flyttet ut, fikk vi alltid et glass med 
verdens beste syltetøy, noen dager før jul.
Det er vel noe av det jeg savner aller mest, 
som mamma laget til oss. 
Det er ikke helt det samme å dekke på 
frokost bordet
julaften og 1. juledag, uten 
mammas hjemmelagde 
markjordbærsyltetøy!




Solen skinner fortsatt masse hos oss!!!
Det er deilig og varmt, 
sommeren er her!!!!


 Håper dere har det fint!

Klem fra Anne-Marit

1 kommentar:

  1. Ååå, så koselig minne ♥
    Tror jammen jeg må ut og se om det er noen markjordbær og finne i morgen jeg også.
    Bare håpe at ingen har vært der før meg :)

    Nyt sommeren og sola. Så herlig!

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.