lørdag 31. mai 2014

Siste helgen i mai

Hei på dere alle sammen, her er jeg igjen :)

Håper dere har like nydelig sommervær som oss!!!
Det er helt nydelig, sommeren kom tidlig i år, 
og det gjør ingenting!!!
Vi griller og koser oss ute, 
kan nesten se at blomstene gror, for når det
er så varmt spirer og gror det i en voldsomt fart!
Stian har begynt på hagestua nå. 
Gleder meg til jeg kan innrede jeg da!!!



 Jeg malte en hylle på torsdag, i samme lyseblå farge 
som jeg malte kjøkkenet i sist sommer.
Har hengt den opp ute, ved inngangen vår. 
Men den flytter nok inn i hagestua, når den står ferdig.
Kommer bilder av den i morgen :)



Jeg slapper av, og tar livet med ro om dagen.
Begynte på en bok jeg kjøpte for 3 år siden på torsdag.
I dag er den lest ut! Og den kan virkelig anbefales. 
"Sorg og sommerfugler"
 Veldig fin å lese for de som har mistet noen 
som står deg nær.
Jeg synes det er så mye å lære av andre, 
som har gått igjennom en slik sorg.
Og jeg merker faktisk at jeg setter litt ekstra pris på 
fuglesang, mann og barn disse dagene!


Kroppen har ikke vært så snill med meg i dag. 
Så derfor er det godt å bare slappe av.
Føler faktisk at jeg har sovet bort mye av mai, 
for jeg er så trøtt av cellegiften, jeg tar for leddgikten.
Men jeg fryder meg også over nydelig, varmt sommervær, 
grilling, mannen min som jobber med
uteplassen vår, gode venner og ungdommene i huset.
Jeg gleder meg over alt det fine i naturen,
og jeg koser meg på tur med kameraet.

Det jeg liker aller best, er å ta bilder av natur og blomster.
Her har jeg knipset en gammel gård,
i bygda vår. Her bor det ingen,
men jeg synes både huset og plassen er så koselig.
Tenk så fint huset hadde blitt med noen malingstrøk.
Men jeg synes faktisk at dette huset kler litt
avflasset maling også jeg da!


I butikken har det virkelig vært gøy i våres.
Vi har mange kunder som finner veien inn til oss.
Og vi har god økning fra i fjor.
( Vi, fordi det er mannen min og jeg som driver butikken)

 Nå går det virkelig rette veien.
Det tar noen år, ( er godt igang med vårt 4. år nå)
 og masse hard jobbing ligger bak, da er det jo ekstra gøy
at jeg nå føler vi har litt igjen for strevet.
For vi har nemlig så mange
fornøyde kunder, 
noen har jeg blitt godt kjent med, 
og det blir både handel,
en koselig prat og gode klemmer. 

Ikke rart jeg trives i butikken min.
Jeg lengter til den, når jeg må ta meg et "friminutt" 
og tar hensyn til kroppen min.

Er også så heldig som har så god hjelp av Ida i butikken,
og flinke homepartyjenter,
som selger masse fine varer fra butikken 
hjemme hos hyggelige vertinner!


(Torsdager er også til 10-15.)

Håper dere koser dere og nyter sommerværet! 
Og skulle dere være forbi butikken,
så ta en tur innom!

Klem fra Anne-Marit

4 kommentarer:

  1. Hei;)
    Mai har fløyet avgårde. Snakket om det nå i kveld. Hagen har vokst seg grønn og peonene er klare til¨å springe ut før jeg har postet epleblomstene som jeg fotograferte i går! Boken "Sorg og Sommerfugler" står i min hylle også. M.B. er enkemannen til min kusine T. Bare så trist alt sammen.
    Det er bra vi ikke vet hva morgendagen bringer.

    Ønsker deg en fin ny dag i morgen;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Godt at du koser deg selv om kroppen ikke vil henge med. Det er viktig! Jeg har ikke lest den boken du forteller om, men jeg har hørt om den, skrevet på en litt annerledes måte enn mange av de andre bøkene om samme tema. Tenk at mai er historie, heldigvis har vi mange herlige sommerdager foran oss :o) Her i Trøndelag har det vært surt og kaldt i dag, men jeg håper på sol i morgen :o) Evig optimist! Herlig søndag til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Skjønne Bilder fra ei skjønn dame.Derfor er det trist å lese om dine tøffe dager,men jeg synes jaggu meg du tar det bra!!!!!Og så er du flink å nyte de smpå øyeblikkene og vakre hverdagsgleder,det skjønner jeg gjennom bloggen.Håper du snart slipper cellegift og er tilbake til normalen og kan kose deg videre slik du helst vil på butikken også!!!!Godt det går veien der,du står på!!!!!Mai har vært utrolig herlig her også,og 1.Juni begynner herlig!Dagen må bare nytes,riktignok i form av jobbing i hage og riundtomkring men det er jo kosekobbing det :)))
    Toveklem.)

    SvarSlett
  4. Åååå,søte du ♥Tenk så heldig de er de som får komme i butikken din,personlig service har neste alt å si for å få fornøyde kunder :) Da er det kjekt å handle :)

    Ønsker deg god bedring,synes du er tapper ♥

    God klem Bente-mor

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.