torsdag 15. mai 2014

Livets små under

Her om dagen dro jeg på en liten tur.
Der fant jeg noen nydelige vårblomster.
Jeg plukket med meg en bukett, og la den på en gammel
krakk jeg så, ved en gammel dukkestue.


Jeg hadde med kamerat, og begynte og knipse.
Jeg oppdaget at det var noe på den ene blomsten, 
jeg pirket borti, noe jeg trodde var en vissen blomst.


Og der åpner det seg en sommerfugl.
For en opplevelse, der og da klekket den ut.
Den satt der lenge, så jeg fikk foreviget den så fint,
der den våknet til livet på blomstene.


Når jeg skulle dra, måtte jeg vifte den bort,
så tok den vingene fatt, og vinket farvel.



 Livets små under




Sov så godt alle mine venner.

Stor klem fra Anne-Marit

9 kommentarer:

  1. En vakker og spesiell opplevelse, tenk at du også hadde med deg kamera slik at du fikk foreviget det :o) Her regner og blåser det mye så det er mer høstfølelse enn vårfølelse. Men det grønnes utenfor og på 17. mai er det meldt litt bedre vær. Bunader og dresser og russeklær har jeg oversikt over, men i morgen må det strykes og pusses. Det beste av alt blir å dekke festbord i morgen. Det er så koselig å pynte litt ekstra :o) Ha ei god natt og en strålende dag i morgen! Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. ❤❤❤ Å for noen NYDELIGE bilder du har fanget!!!
    Vakker sommerfugl og så herlig at du fikk se at den kom ut;))))
    Travle mai dager som alltid her men gøy!
    Ha en herlig 17 mai ❤
    Håper formen er topp !

    God klem
    Camilla
    XXX

    SvarSlett
    Svar
    1. Glemte jo helt å si at : Å så nydelige du og din datter er på bilder under her ❤❤❤

      Slett
  3. Åååå tenk å få oppleve dette da!!
    Det er da man virkelig føler seg ydmyk overfor naturens fantastiske undere:)
    Så utrolig fine bilder du har tatt!!
    Håper det går bedre med deg og ønsker deg en fin 17 mai feiring i morgen:)
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  4. Livets små under…til vår store glede og til ettertanke.Dette var vakkert kjære deg - for en helt spesiell oppplevelse!Buketten i seg selv var jo så nydelig,og at du skulle få en sånn bonus da,helt fantastisk!SOmmerfugler er vel noe av det vakreste vakre????
    Ønsker deg en flott 17.Mai med små og store gleder!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  5. Fantastisk!! OG nydelige bilder!
    Jeg skal ikke gå i tog som lærer på "100" år, skal se barna mine i barnetoget for første gang, gleder meg sånn!! bunad blir det selv om det er meldt varm, elsker å bruke den:-)
    Ha en flott dag!
    Klem♥

    SvarSlett
  6. Å, så fantastisk å se!! Så godt å kunne oppleve et av naturens under på så nært hold! Nydelige bilder ble det også! Så godt med kjole i morgen! Jeg må presse på meg bunaden;) men tror jeg hopper i kjolen etter tog og leker på skolen:) ønsker deg og dine en flott 17.mai!! Beste hilsen Marianne

    SvarSlett
  7. Å så fantastiske bilder;) Litt av et under;)
    Håper du har det bra og at behandlingen hjelper.
    Her har det vært lange arbeidsdager og prosjekteksamen ble levert i kveld;) Nå nytes kvelden og det gjenstår å pynte en kake til i morgen.
    Ønsker deg en flott 17.mai-feiring;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.