tirsdag 8. april 2014

Jeg har fått en trist beskjed...

Siden jeg alltid er åpen og ærlig, velger jeg også 
å være det denne gangen. Det er slik jeg er. 
Derfor velger jeg å dele dette med dere
alle sammen.

I går var jeg på Tønsberg medisinske senter, hos en spesialist.
Jeg fikk da beskjed om at jeg har leddgikt, og jeg starter opp med
cellegift til mandag.
Dette kan gjøre meg veldig syk, og i verste fall kan jeg risikere 
og miste håret mitt, men jeg velger selvfølgelig å håpe på det beste,
og at jeg er en av dem, som ikke får så store 
bivirkninger av cellegiften
jeg skal ta, for å bli frisk av leddgikten.

Jeg har lenge verket og hatt vondt i fingrer og hender.
Ja, over mange år har jeg hatt vondt.
I det siste har jeg fått så vondt i knærne og i anklene.

Nå måtte jeg "krype til korset", og ta kontakt med legen.
Skal mann vente på time på sykehuset for en utredning, 
kan mann regne med å vente i opp til 1 1/2 år. 
Derfor valgte jeg og ta det privat.
Derfor fikk jeg raskt en time, og har nå fått en diagnose.


Jeg får ta en dag av gangen, og gjøre det beste ut av det.
Jeg håper at jeg kan jobbe som jeg gjør i butikken,
da det ikke er bare, bare å sette noen til jobben jeg gjør her.
Jeg har jo bare en ekstra hjelp, som er her fredag ettermiddag,
og annenhver lørdag. Men Ida vil selvfølgelig hjelpe til så godt
hun kan. Også har jeg noen veldig flinke homepartyjenter!!!!
Så dette skal vi få til sammen!!!!

Den 24. april skal vi ha kundekveld i butikken igjen, 
og jeg gleder meg veldig!!!
Sist gang kom det 80 jenter hit!!!
Det blir mannekengoppvisning,
 mat og drikke, 
foredrag om dufter,
mange gode tilbud, dørlodd, 
og alle som kommer denne kvelden, får med 
seg en gave fra en av våre leverandører!!!!!!

Vi starter kl. 19. Og det er ingen påmelding. 
Ta med ei venninne!!!
Dette blir GØY!!!!



Klem fra Anne-Marit




7 kommentarer:

  1. Kjære Anne-Marit. Dette var trist å høre men jeg vet du er ei tøff og modig dame.som nok vil klare dette også. Alltid bra med en diagnose men ikke alltid hyggelig å få høre hvilke konsekvenser det får for en selv og de nærmeste. Du har heldigvis en flott familie og venner som kan hjelpe og støtte deg i denne vanskelige tiden. Tenker på deg og ønsker deg all mulig god bedring fremover. Lykke til. Klem fra Ellen K.

    SvarSlett
  2. Så trist å høre ..men godt du har fått vite hva det er .
    Var innom butikken og skjønne deg i forrige uke da jeg kjøret forbi.
    Har tenkt veldig på deg siden du nevnte du skulle til undersøkelse.
    Ønsker deg alt godt og lykke til.
    PS.MÅ innom butikken hver gang jeg drar forbi på besøk til jentene mine.

    Klem fra Anne

    SvarSlett
  3. Kjære Anne Marit!
    Så trist å høre!! Nå fikk jeg litt sjokk her, ikke noe moro å lese..
    Jeg håper at du snart får den hjelpen du trenger og god behandling.
    Ønsker deg masse lykke til!!!
    Gode klemmer fra meg <3

    SvarSlett
  4. Uff så leit! Leddgikt er jo en kronisk sykdom, det vil komme både oppturer og nedturer når man må leve med en slik sykdom. Du er heldig som får cellegift, trolig vil du merke god bedring om ikke alt for lenge. Får håpe du tåler kuren! Selv har jeg levd med leddgikt siden jeg var 20 år, jeg jobber mye og trener når jeg er i god form så tar jeg det litt mer med ro når det er vonde perioder. Cellegift er en god behandlingsmåte, jeg har vært gjennom det tre ganger og det hjalp virkelig hver eneste gang og jeg var frisk i lange perioder etterpå. Jeg ønsker deg masse lykke til, hold på humøret ditt og ha tro på at du skal klare å fortsette med alt det som gir deg glede i jobb og fritid! God klem fra Nina

    SvarSlett
  5. Huff Anne Marit - dette likte jeg ikke å lese!!!!! Så trassig for deg - men jeg velger å tro at det ihvertfall uansett er greit å vite hva man har å hanskes med,og at man kan få hjelp.Tenk ikke det aller verste,ta en dag i gangen og gjør det beste ut av det og lev med at dagene kan være bob bob.God hjelp i butikken er gull verd - med den hjelpen klarer du dette helt fint - men husk å lytte til kroppen når den trenger en pause!Ser Nina gir mange gode råd - så flott :))
    Jeg er sikker på du etterhvert finner den beste måten for deg å leve med denne sykdommen på!!!! :)
    Livet byr på mange overraskelser,ikke alltid like hyggelige.Har selv nettopp vært på sykleturer med hundene og svir så det suser etter i ansiktet - er plutselig blitt allergisk mot lys/sol og det har jeg problemer med å godta ,selv om det er småtteri.Har alltid vøært vant til å være mye ute så det er så rart når det svikter!!!Men det har muligens sammenheng med andre sykdommer jeg har,så vi får se om et er hjelp å hente..ikke noe særlig å gå med ansiktet fullt av kortison og være klissete..men må man så må man ;)
    Man har det som man tar det ;)
    Kos deg med kundekveld,sug til deg alt det gode butikklivet og kontakten med kundene gir deg så kan du kose deg med det de stundene det verker som verst og du må ta det litt roligere.
    Toveklem.)

    SvarSlett
  6. Huff så trist å lese :-( beklager sein kommentar fra meg men leste det ikke før nå. Håper formen din er grei og at du kommer deg sterk og med ny giv gjennom dette. Heldigvis har du en fin familie som jeg er overbevist om at holder deg oppe i en tung tid ♡
    Sender deg mange gode klemmer så snakkes vi snart :-)
    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.