torsdag 19. desember 2013

Juletre

HO HO HO.
Nå er det ikke lenge igjen....

Og jeg gleder meg fortsatt like mye!!!
I går var jeg og Andreas på farta.
Han fikk klipt håret sitt og kjøpt julegaver 
til kompisene sine.

I dag har det vært Marie sin tur.
Også har vi kjøpt all julematen.
Så da er alle pakker og all mat
innkjøpt. Nå gjenstår det ikke mye
på TO DO lista mi til jul.
Og det føles veldig godt!!!

I morgen kveld skal vi på julebord.
Julemat og show 
med gode venner, blir aldri feil!!!

Så blir jeg på jobb frem til kl. 18 på lillejulaften.
Men etter det har jeg fri i flere dager!!!
Skal bare ha butikken åpen fredag og lørdag
i romjulen. 

Men nå til overskriften:
JULETRE!!!!





Mange forskjellige typer tre og pynt å velge i!!


Ser at veldig mange har pyntet juletreet allerede.
Her hos oss er det fast tradisjon, at vi gjør
det på svartjulaften. Altså dagen før lillejulaften.

Da spiller vi julemusikk, Spiser kremtopper
og drikker gløgg.

Stian setter på lysene og stjerna.
Og mor og barn pynter isammen.

Det er jo mange måter og pynte juletreet på.
Hos oss er juletreeet noe mann ikke tuller med.
Her har vi et veldig tradisjonelt tre.
Med masse pynt i alle farger.
Mange minner, og koselig pynt, helt tilbake fra
jeg var lita jente.
Jeg må også kjøpe en ny juletrepynt hvert år.
Det er også tradisjon!

Hos oss har vi vanlig norsk gran.
Når juletreet kommer på plass, lukter
det jul i hele huset. Og skuldrene kan senke
seg, for da er det snart JUL!!!!

Ha en fin kveld alle sammen.

Klem fra Anne-Marit 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.