søndag 25. november 2012

Juleforberedelser

Mye endrer seg med årene, noen ting endrer seg helt automatisk, for de at ungene blir større.Og en del har endret seg her etter at jeg ikke er hjemmeværende husmor lengre!
Listen over ting som må gjøres for at det skal bli jul, er mye kortere nå!

Vi står ikke opp og ser julemorgen sammen lenger, Putti plutti pott var vi på for siste gang for et par år siden.
Det er ikke julegrantenning ved lokalbutikken lenger, fordi butikken ikke er der lengre.Juleverksted er ungene vokst ifra.
Nissefest på wissestad låven er ikke lenger og alle tradisjonene på Nyland har vi ikke lenger, det er jo fordei at mamma døde for 3 år siden. Da endret julen seg veldig for meg. Og det er jo de tradisjonene jeg savner mest....
Men nå føler jeg at jeg er i ferd med og ta julen tilbake igjen.
Jeg gleder meg veldig til og pynte til jul i år. Det gjorde jeg ikke de to første årene etter at jeg mistet mamma.

Jeg er ikke ferdig med julegavene til 1. desember lenger, og jeg gjør ikke julerent hvert år. Jeg baker mye mindre og juletrefestene på bedehuset har ungene vokst i fra.

Men en del ting må jo fortsatt gjøres. Og det i tillegg til en travel hverdag.
Også er det en del ting som er veldig hyggelige og gjøre, når julen nærmer seg.
Dra på julekonsert, pynte ute og inne, kjøpe julegaver, skrive julekort, pynte juletreet, se julefilmer på dvd og kino, tenne masse lys og røkelse, lage mamma sin tomatsild, pakke inn julegaver, henge opp julenek, pynte med juleblomster og høre på julemusikk og

RETT OG SLETT GLEDE SEG TIL JUL


I morgen skriver jeg litt om julen da jeg var lita jente. Og det vil også komme mer om julen her hjemme hos oss før, og nå. Håper dere henger med, og har lyst til og lese om det.

I dag har jeg laget ribbe til middag og gjort masse husarbeid.
fridag fra jobb,- er jobbedagherhjemme!!!! Men jeg har sovet lenge, og lest bolig pluss også da ;)

Nå er det snart Farmen, og så venter snart en ny uke.
Og da skal jeg gå igang med og male stolene til spisestua.

Jeg som fler med meg, har fått problemer med og legge ut bilder på bloggen.
Håper det løser seg etterhvert!

Derfor innlegg uten bilder i dag også :((

Klem fra Anne-Marit

7 kommentarer:

  1. Huff er trist når noen tradisjoner forsvinner men så er det jpo koselig å lage sine egene også :)
    Koselig blir det og jeg er sikker på at du steller i stand til verdens fineste julekveld :)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  2. Kjære Anne-Marit!

    Nå ble jeg litt trist og litt glad når jeg leste innlegget ditt. Jeg er så heldig at jeg fortsatt har mamma her, og fikk litt klump i halsen da jeg leste det du skrev om henne og tradisjonene deres.

    Jeg er så glad for at du har funnet gleden over det å pynte til jul tilbake! Jeg gleder meg til å se hvordan det blir hos dere. Det er så koselig i denne bloggverden, liksom komme litt på besøk til hverandre.

    Tradisjoner er så gode å ha, men det er godt å se at man vokser med tradisjonene og at det kommer nye til. Enda bedre blir det sikkert når du ser at de tradisjonene som ungene nå har vokst fra sitter i hjertene deres. Og de vil føre dem videre til sine barn når den tid kommer.

    En riktig god ny uke til deg min venn!

    Klem fra Charlott

    SvarSlett
  3. Ser en liten skrivefeil i første avsnitt jeg. :) Henne refererer til mamma'n din selvfølgelig. :)

    Klem igjen

    SvarSlett
  4. Uff, trist og lese med tanke på moren din - livet er urettferdig på mange plan.. godt du har med deg de fine minnene videre..

    Ha en fin ny uke,
    Klem Jatte :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for veldig koselige kommenterer. Det varmer langt inni hjerterota mi.
    Og jeg blir både rørt og glad!

    Ha en fin dag alle sammen!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  6. Å skjønneste du....
    Da jeg var innom bloggen din i går,klarte jeg ikke å kommentere...fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle skrive...
    Fikk så vondt av deg som har mistet din mamma......å kan ikke tenke på hvor trist det må være og spes nå i denne tiden blir liksom alt så forsterket.....
    Jeg er sikker på at du lager en herlig jul for dine med kanskje nye tradisjoner og så glad for at du har funnet gleden med julen igjen.
    Ønsker deg en flott uke!
    Varm klem
    Camilla

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.