onsdag 12. september 2012

Tikk takk

Så har jeg også startet samling av gamle vekkeklokker!!!
De er jo bare så nydelige!!!

Fikk ideèn fra nydelige Ida med bloggen "Sukkertøy for øyet". Hun har en stor og nydelig samling av disse gamle klokkene.Og da jeg så innlegget hennes, kom jeg til og tenke på noen klokker jeg hadde sett hjemme.

Husker tilbake til bildene fra jeg var baby, når mamma satt på sengekanten og ammet meg, mener og huske at det stod en fin gammel klokke på nattbordet hennes på de bildene. Og i det gamle huset til bestemor på gården, mener jeg og ha sett en nydelig gammel GRØNN klokke.

Kan huske den også, når jeg tenker tilbake. Den stod på nattbordet hennes. ( som nå brukes som et lite skap i gangen vår)

Det var stor stas og sove over hos bestemor, selv om jeg bare bodde rett over tunet.
Om vinteren sov vi nede i stua for der gav vedovnen god varme til oss.
Oppe på soverommet sov vi bare om sommeren,. men det er der jeg husker klokka fra.

I dag måtte jeg bare hente disse klokkene hjem til meg. Og nå står de så fint i det fine grønne skapet i stua vår!!!









Om de går, vet jeg ikke. Og det spiller ingen rolle. De er bare så fine der de står, og minner meg om barndommen der hjemme på gården!



God natt til dere alle sammen! om noen få timer vekkes vi vel alle av en eller annen klokke, som varsler om at en ny dag venter!!!

Tusen hjertelig takk for alle supersøte kommentarer fra dere mine gode, søte og fine bloggvenner!!!!

Varm klem fra Anne-Marit

4 kommentarer:

  1. For noen aldeles nydelige skatter du får med deg hjem fra gården. Tenk å ha noen så flotte klokken til minne og pynt i stua si. :) Tusen takk for de herlige kommentarene du legger igjen hos meg.. Du gjør meg så glad! Nå setter jeg nesen mot Polen. Ha en fantastisk helg når den tid kommer.

    Varm klem fra Charlott

    SvarSlett
  2. Å god morgen skjønne du!
    Ja dette minner meg og om mormor og på nattbordet hennes hadde hun noe lignende klokke....skikkelig tikk-takk og hjelpes meg får en måte å bli vekket på!
    Så koselig innlegg!
    Må du ha en happy day i dag!

    Klemmer Camilla.

    SvarSlett
  3. God morgen:)
    Å så sjarmerende klokker!
    fin dag til deg :)
    klem fra Eli:)

    SvarSlett
  4. Hei vennen. Så nydelige klokker. Husker selv fra barndommen slike klokker hos besteforeldre.

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.