søndag 22. april 2012

Ny stue!!

Ja, jeg maler og jeg maler og skapet blir så fint og hvitt.....
Men det er ikke det eneste jeg har gjort i helgen!!!!
I går hadde jeg en fri lørdag fra butikken, og den ble brukt godt her hjemme!!!
Gammel sofa gikk ut døra, og ny sofa kom inn! Vi satt den nye sofaen litt annerledes,
enn sånn som sofaen stod før. Og det ble vi veldig fornøyd med!
Vi har også kjøpt lysegrå sofa denne gangen. den vi hadde var beige. Jeg var veldig spendt på hvordan det ble med den nye fargen, men vi synes det ble bra! Rose bilde over konsollbordet har kommet opp på veggen.( På det bildet jeg la ut for noen dager siden, stod bilde bare på konsollbordet.)
Vi har hengt speil over sofaen, og en lekker klokke fra interiørbutikken vår am design har også kommet på plass over den nye sofaen vår. I sofakroken er stua ferdig. Så det vil si halve stua.

I spisestua holder jeg på og male det store eikeskapet hvitt. Det blir veldig fint! Nå er det bare et strøk igjen så er det ferdig! Og da kan jeg tømme spisestuebordet igjen, som nå står fullt av ting! Og gå igang på 6 spisesuestoler....

Målet er at stua skal bli helt ferdig til Marie sin 14 årsdag. Den 12. mai. Det er jo ikke hver dag jeg får gjort like mye, som nå i helgen, så derfor er det gått at jeg har noen uker på meg!!!

Jeg er ikke overrasket over at det regner i dag, for jeg vasket alle vinduene i stua i går....
Det slår aldri feil, at det regner dagen etterpå. Men da er det iallefall gjort! Og det er ikke gjort siden jul. Så det var på tide!!!

Jeg oppdaget faktisk når jeg satt meg her i sofaen nå, at det har blitt grønne blader på bjørka jeg ser fra det ene stuevinduet vårt. Det er så deilig at det våres der ute!!!
For selv om det har vært kaldt i helgen, så går vi den rette tida i møte!!

Her kommer det en del bilder fra den "nye" ferdige delen av stua vår!








Som dere ser på bildene, har en seng også fått plass i stua vår. Marie har fått nys seng, men den senga hun hadde, synes jeg er så fin! Så derfor har den fått et nytt hjem her i stua. så da har vi også en "Day bed" Noe mannen i huset er veldig fornøyd med!!!

Ledningene dere ser neders på et av bildene, har nå fått en ny plass. Det skal jeg vise bilde av i morgen.
Det kommer også et mye bedre bilde av hele sofaen!!

Her avslutter vi helgen med deilige skoleboller som Marie lager til oss nå. De står til heving, og vi kan nesten ikke vente... De er SUPERGODE!!!
Senere skal jeg og Stian se en dvd, før det er natta her hos oss!
Ha en fin søndagskveld alle sammen.

Klem fra meg :)

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble Anne-Marit! Nydelig sofa. :)

    Kos deg med film og mannen!

    Klem C

    SvarSlett
  2. Så fint du har det Anne-Marit, men er igrunn ikke overrasket, du som har DEN fine butikken må jo ha god smak :)
    Håper dere hadde en koslig kveld med film igår.
    Legger meg til som følger her jeg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.