tirsdag 3. januar 2012

Den vonde tåa mi :(

Tåa mi er så vond igjen, og det passer veldig dårlig, nå som vi starter på et nytt år, og jeg har så lyst til og ut og GÅ!!! Det er et helt år siden jeg har kunnet gå tur nå. p.g.a. den TÅA!!!!! :(
Det hele startet for 1 år siden. Vi kom hjem fra vinterferie på Tenerife, noen uker etter var stortåa mi på venstre fot veldig vond. Det ble en stor betennelse, og mange turer til legen. Prøvde først antibiotika, flere typer og flere runder. Men det ble ikke bedre. Neste skritt ble at legen satt bedøvelse i den betente tåa. Det var forferdelig vondt ( og for en som ikke er spes. glad i nåler, var det helt GRUSOMT!!)
Lege ville lage noen veier, så betennelsen kunne finne veien ut! Han laget 5 dype kutt i ei tå, som ikke var bedøvd!!!!,  det ble sårt og vondt, men hjalp ingen ting!!! Masse vondt til ingen nytte. Så ble det litt fortgang i sakene. Jeg kunne ikke fortsette og gå sånn. I mai kjørte min gode veninne Mona meg til sykehuset i Kragerø. Der opererte de bort neglen min. Det gjorde ikke vondt. Og bedøvelsen ble satt på rett sted, så det holdt jeg ut, og den virket! Full av optimisme og en stor bandasje, ville jeg og Mona dra på shopping og spise lunsj i Kragerø. Det ble en kort lunsj i vårsola. For nå ble det veldig vondt!!! Det gjorde så vondt etterpå at jeg sov i 3 timer!! Så var det bare og vente på at neglen skulle gro ut. Da ville alt bli bra igjen!!!
Nå 8 mnd. etterpå er tåa SÅ vond og sår. Neglen som har grodd ut er klumpete, og ligger dypt nede i tåa. Det ser ikke bra ut, og det er ikke godt. ( Har vært hos fotpleier også altså, men hun kan ikke hjelpe meg...)
På fredag har jeg fått ny legetime. Her må nok neglen av igjen. Så det blir flere månder med ei vond tå, og problemer med å få på seg sko. Er SÅ lei!!!!! :(

1 kommentar:

  1. Å føler med deg. har selv sittet i 4 mnd snart med en vond tå. har fjernet neglen for2 mnd siden men betennelsen sitter i. får nesten ikke på sko, vondt å gå, noen ganger vondt hele tiden. til å bli sprø av. hvorfor amputerer vi ikke likegodt hele tåa??

    SvarSlett

Blir superglad om du vil legge igjen en kommentar her på bloggen min.